سوالات متداول , قوانین و مقررات

  • پرسش های متداول:

۱)  کلاسها در چه روزها و ساعاتی برگزار می گردند؟

با توجه به شرایط محیطی و به منظور صرفه جویی در وقت و هزینه ناشی از رفت و آمد دانشپذیران اکثر کلاس های این موسسه دو روز در هفته برگزار می شود و فقط ممکن است در برخی موارد با نظر استاد دوره و بسته به محتوای آموزشی سه روز در هفته برگزار گردد.

 ۲)  ظرفیت هر کلاس چند نفر است؟

ظرفیت کلاس های گروهی بین ۱۰-۱۵ نفر می باشد و در برخی موارد کلاس ها ممکن است ظرفیت بالای ۱۵ نفر داشته باشند. ظرفیت کلاس های نیمه گروهی بین ۴ تا ۷ نفر می باشد که با درخواست دانشپذیران تشکیل خواهد شد. همچنین ظرفیت کلاس های خصوصی ۱ تا ۳ نفر خواهد بود.

۳) نحوه پرداخت شهریه به چه صورت می باشد؟

در کلاس های گروهی به صورت نقدی یا پرداخت از طریق کارت قبل از شروع کلاس دریافت می گردد و شهریه کلاس های خصوصی هر ده جلسه و قبل از شروع اولین جلسه دهه دریافت خواهد شد.

۴)  آیا گواهینامه پایان دوره به دانشپذیران داده می شود؟

به شرط موفقیت در آزمون پایان دوره و رسیدن به سطح مجاز، دریافت گواهینامه پایان دوره امکانپذیر خواهد بود. گواهینامه صادر شده مورد تایید وزارت علوم،تحقیقات و فناوری می باشد. لازم به ذکر است که در دوره های چند سطحی این گواهینامه به صورت تجمیعی صادر خواهد شد.

۵)معیار موفقیت دانشپذیران در پایان هر دوره چگونه است؟

 معیار موفقیت در دوره ها با سیستم نمره بندی حداقل ۷۰ از ۱۰۰ نمره می باشد و برای دوره با سیستم درجه بندی (درجه خوب) معیار موفقیت خواهد بود، بدیهی است درجه بندی در سه سطح ضعیف، خوب و عالی ارزیابی می گردد.

 ۶) حداکثر غيبت مجاز در هر دوره چند جلسه مي باشد؟

در کلاس های فشرده مکالمه حداکثر ۲ جلسه در دهه و سایر کلاس ها حداکثر ۳ جلسه در هر دوره ۱۲ جلسه ای مجاز خواهد بود. غیبت بیش از سقف مجاز باعث حذف دوره و ثبت نام مجدد دانشپذیر در دوره مذکور خواهد گردید.

۷) فرآيند استرداد شهريه به چه صورت مي باشد؟

 لغو ثبت نام واسترداد شهریه به هیچ عنوان امکانپذیر نمی باشد و فقط در شرایط خاص از جمله ماموریت کاری و با ارائه مستندات کتبی از سازمان مربوطه و تایید مدیریت و با کسر ۲۰% امکانپذیر خواهد بود.درصورتیکه دانشپذیر شرایط شرکت در کلاس ثبت نامی را نداشته باشد می تواند دوره مذکور را حداکثر تا شش ماه به شرط ارائه دوره مذکور رزرو نماید.

 ۸) چه زبان های دیگری در موسسه غیر از زبان انگلیسی ارائه می شود؟

در موسسه بامداد زبان های روسی، فرانسه، آلمانی و ترکی استانبولی, عربی و چینی به صورت گروهی و خصوصی ارائه می شود.

 ۹) در چه صورت موسسه نامه اشتغال به تحصیل برای دانشپذیران صادر می نماید؟

بامداد دانش برای دانشپذیر شاغل در ادارات و موسسات دولتی و غیر دولتی جهت دریافت شهریه به درخواست اداره مذکور نامه صادر می کند که این نامه شامل مشخصات دوره، مدت زمان برگزاری و میزان شهریه خواهد بود.

۱۰) تفاوت بین کلاس های گروهی و نیمه گروهی چیست؟

در محتوا و میزان ساعت برگزاری دوره هیچ تفاوتی ندارد و تفاوت آن ها فقط در تعداد نفرات شرکت کننده دوره می باشد.

۱۱) آیا منابع آموزش جانبی در کنار منابع آموزشی اصلی تدریس می شود؟

در صورت نیاز و بر اساس تشخیص مدرس مربوطه و با تایید مدیر دپارتمان کتاب های جانبی تدریس خواهد شد اما بدیهی است که مسئولیت مطالعه کتاب های جانبی بیشتر بر عهده دانشپذیر می باشد زیرا مدرس موظف به تدریس کتاب اصلی درس می باشد.

 ۱۲)  منابع آموزشی که در موسسه ارائه می شود شامل چه مجموعه هایی می شود؟

منابع آموزشی این موسسه برای کلیه دوره ها بر اساس استاندارد رایج و بین المللی انتخاب گردیده است. در حوزه زبان انگلیسی کتاب های انتشارات آکسفورد، کمبریج، پیرسن و سایر کتاب ها منطبق بر استاندارد بین المللی ارائه می گردد.

۱۳)  مدارک مدرسین زبان انگلیسی بامداد دانش چیست؟

علاوه بر تحصیلات دانشگاهی، برخی مدرسین دارای مدرک تدریس زبان TTC  تا سطح  CELTA  ، برخی دارای مدارک حرفه ای و عالی بین المللی CAE   و CPE  و علاوه بر آن دارای حداکثر نمره در آزمون های بین المللی TOEFL و IELTS هستند.    

۱۴)  آیا کارنامه تعیین سطح آموزشگاه های دیگر مورد تایید بامداد می باشد؟

با توجه به تفاوت سطح بندی در موسسات آموزشی زبان، ضروری است که دانشپذیران در آزمون تعیین سطح موسسه شرکت نمایند و فقط دانشپذیران شاغل به تحصیل در موسسه برای شروع دوره بعدی نیاز به تعیین سطح مجدد ندارند.لازم به ذکر است که فقط متقاضیانی که دارای مدارک بین المللی زبان هستند برای ادامه دوره ها نیازی به آزمون تعیین سطح ندارند به شرط آن که از نمره آزمون مربوطه بیش از یک سال نگذشته باشد.

۱۵) آیا برای تعیین سطح نیاز به پرداخت هزینه هست؟

جهت برگزاری آزمون تعیین سطح مبلغی به عنوان هزینه های جاری آزمون دریافت خواهد گردید که درصورت ثبت نام در موسسه مبلغ دریافتی به عنوان بخشی از شهریه دوره منظور گردیده و الباقی شهریه دریافت خواهد گردید.

۱۶)  سوالات آزمون تعیین سطح بر چه مبنایی می باشد؟

بر اساس محتوای کتاب های آموزشی و بانک سوالات پیشنهادی کتاب مذکور و بر اساس استانداردهای تعیین شده CREFدر سطوح A1  تا C2  انتخاب گردیده است.

۱۷)  اعتبار آزمون تعیین سطح چه مدت است؟

اعتبار آزمون تعیین سطح حداکثر تا سه ماه پس از برگزاری آزمون مذکور می باشد.

۱۸)  ویژگى ها و مزیت هاى منحصر به فرد موسسه بامداد نسبت به سایر موسسات چیست؟

  1. دارای مجوز و تایید بالاترین نهاد آموزشی کشور
  2. استفاده از سیستم های استاندارد و به روز جهانی
  3. برگزاری دوره ها د رحد عالی و پیشرفته با مجوز از وزارت علوم
  4. برگزاری دوره های تخصصی با مجوز از وزارت علوم
  5. استفاده از اساتید مجرب
  6. ارائه خدمات آموزشی مناسب

۱۹)  آیا می توان جهت آشنایی با سیستم موسسه  بامداد دانش قبل از تعیین سطح و ثبت نام یک جلسه به عنوان مهمان در کلاس‌ها شرکت نمود؟

در صورت موافقت مدرس مربوطه شرکت در کلاس به عنوان مهمان امکانپذیر می باشد

  • قوانین آموزشی:

این قوانین به منظور رعایت واحترام به حقوق متقابل زبان آموزان و اساتید تنظیم گردیده است و توجه و به کارگیری آن   باعت انجام  بهتر خدمات آموزشی این مجموعه خواهد شد.

  1. هر جلسه آموزشی گروهی معادل ۹۰ دقیقه و هر جلسه آموزشی خصوصی معادل ۱۰۰ دقیقه می باشد.
  2. دانشپذیران گرامی می بایستی حداقل یک ربع قبل از تشکیل کلاس در موسسه حضور داشته باشند.
  3. غیبت در کلاس های فشرده مکالمه حداکثر ۲ جلسه در دهه و سایر کلاس ها حداکثر ۳ جلسه در هر دوره ۱۲ جلسه ای مجاز خواهد بود. غیبت بیش از سقف مجاز باعث حذف دوره و ثبت نام مجدد دانشپذیر در دوره مذکور خواهد گردید.
  4. کلیه دانشپذیران گرامی متعهد به رعایت شئونات اخلاقی شأن عرف جامعه می باشند.
  5. دانشپذیران گرامی می بایستی حقوق سایرین را در کلاس رعایت نموده و از پاسخگویی به تلفن همراه در زمان تشکیل کلاس خودداری نمایند و آنرا در حالت سکوت قرار دهند.
  6. به منظور رعایت حقوق سایرین در کلاس های آموزشی موسسه از پذیرفتن میهمان و کودکان معذوریم.
  7. احترام به اساتید، کارکنان و سایر دانشپذیران مجموعه نشانه اهمیت به ارزش های محوری و اجتماعی و همچنین نشانه رشد اجتماعی دانشپذیر می باشد. ( رعایت این بند از سوی دانشپذیران الزامی است)
  8. دانشپذیران گرامی ضروری است که در طول مدت کلاس آموزشی به هیچ عنوان کلاس را ترک نکنند.
  9. دانشپذیر گرامی ضروری است نسبت به هرگونه بحث غیرآموزشی و ارتباطات غیر رسمی در محیط موسسه پرهیز نمائید.
  10. دانشپذیران گرامی به منظور دریافت خدمات آموزشی بهتر هماهنگی لازم راجهت کلیه امور مربوطه با موسسه انجام دهد و به طور اکید از هماهنگی امور با  اساتید خودداری نماید. در غیر اینصورت کلیه مسئولیت های عواقب احتمالی ، بر عهده دانشپذیر می باشد.
  • قوانین مالی:

به منظور ارائه خدمات بهتر و جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه متقابل موسسه و دانشپذیر توجه به نکات زیر ضروری است:

  1. لغو ثبت نام واسترداد شهریه به هیچ عنوان امکانپذیر نمی باشد و فقط در شرایط خاص از جمله ماموریت کاری و با ارائه مستندات کتبی از سازمان مربوطه و تایید واحد مالی و با کسر ۲۰% امکانپذیر خواهد بود.
  2. در صورت انصراف در زمان شروع دوره و پس از آن هیچ وجهی از ثبت نام عودت داده نمی شود .
  3. در صورتیکه کلاس به حد نصاب نرسد کل شهریه قابل استرداد به دانشپذیر خواهد بود.
  4. شهریه ثبت نام در مورد کلاس ها تا پایان سال معتبر بوده و از ابتدای سال جدید با شهریه مصوب آن سال محاسبه میگردد.
  5. دانشپذیر در صورت بروز هر گونه مشکل قبل از شروع کلاس ها تنها با حضور در موسسه و پر کردن فرم ، مجاز به رزرو کردن کلاس تا ۳ ماه میباشد.
  6. دانشپذیر تابع ضوابط داخلی موسسه بوده و عدم توجه به مقررات موسسه منجر به لغو ثبت نام ایشان گردیده و شهریه ای نیز عودت نخواهد گردید .
  7. هزینه کتب ، جزوات ، منابع صوتی ، تصویری و کلیه اقلام کمک آموزشی بر عهده دانشپذیر میباشد.

دانشپذير گرامی در صورتی که پس از انجام ثبت نام و پرداخت شهريه با دلايل موجه تقاضای انصراف داشتيد می توانيد با مراجعه حضوری به واحد آموزش بر اساس آئين نامه فوق و شرايط انصراف در خواست خود را اعلام کنید تا اقدامات لازم انجام پذیرد.